Aktywne słuchanie

Aktywne słuchanie jest ważne w każdej części życia, z natury ludzie lubią więcej mówić niż słuchać, nie przerywaj rozmówcom, pozwoli to na dowiedzenie się czego Twoi klienci potrzebują, kiedy zadamy pytanie i przerywamy kolejnym pytaniem wtedy możemy mówić o braku zdolności słuchania.
Do techniki aktywnego słuchania zalicza się:
- odzwierciedlenie
- udzielanie zachęt
- parafrazowanie
- dowartościowanie
- zadawanie pytań otwartych
- podsumowanie
ODZWIERCIEDLANIE - dostosowanie się do osoby z którą rozmawiamy do jej odczuć i nastrojów po to by ją lepiej zrozumieć, upodobnianie się do rozmówcy przez zbliżone zachowanie: mowa ciała, głosu i języka, sposób siedzenia, utrzymania wzroku w kierunku mówiącego.
UDZIELANIE ZACHĘT- zachęty powinny pozwolić drugiej osobie do wypowiedzi i potwierdzać, że jest słuchana, poprzez potakiwanie i uśmiech.
PARAFRAZOWANIE- powtórzenie sensu wypowiedzi naszego rozmówcy własnymi słowami lub powielenie słów wypowiedzianych.
DOWARTOŚCIOWANIE - okazanie drugiej osobie, że jest dla nas ważna, docenienie wysiłków rozmówcy „Doceniam twoją aktywność”
ZADAWANIE PYTAŃ OTWARTYCH
PODSUMOWANIE – pozwala nam na dobre zakończenie rozmowy.
Damian Wilpert
Trener wystąpień publicznych i sprzedaży
Agencja Reklamowa

-
Najbliższe szkolenia
-
Szkolenia prowadzone w każdym tygodniu
Wystąpienia publiczne - indywidualnie 1x1 z trenerem
Cała Polska -
10Wrzesień
Jak dobrze występować online. Przygotuj przemówienie.
Dowolne -
Pasja wystąpień. Kurs Wideo
Cały świat - Pokaż wszystkie