Jak przygotować się do rozmowy telefonicznej?
Rozmawiaj ze spokojem, nie daj się wyprowadzić z równowagi, jeżeli ktoś nie interesuję się twoim produktem, usługą to nie znaczy, że odrzuca ciebie, po prostu może mieć ciężki dzień, skupiajmy się na kolejnym połączeniu.
Wiedza. Dowiedz się czegoś o kliencie
Przygotuj się do rozmowy, czy firma do której dzwonisz ma stronę internetową, czym dokładnie się zajmują, na jaką skale. Ułatwi Ci to zadawanie dobrych pytań.
Wyraźnie się przedstaw
Ważne jest tempo naszego głosu, starajmy na początku rozmowy wyraźnie, czysto
i pewnie przedstawić własne imię, nazwisko oraz nazwę firmy którą reprezentujemy,
w trakcie przedstawienia imienia i nazwiska, często klienci nie pamiętają z kim rozmawiali, więc stosuj jednosekundową przerwę po wymówieniu imienia.
Daj czas na odpowiedź odbiorcy, zapytaj czy możesz zająć chwilę
Zadawaj pytania, uważnie słuchaj odpowiedzi i oferuj rozwiązania.
Słuchaj tego, co klient ma do powiedzenia. Dzięki temu będziesz mógł wybrać konkretne produkty/usługi, które zaspokoją jego wymagania.
Dopasowanie się do rozmówcy
Jeśli rozmówca mówi bardzo wolno wówczas nie powinniśmy mówić za szybko. Zbyt szybkie mówienie w tym przypadku spowoduje, że rozmówca mniej zrozumie.
W przypadku, gdy rozmówca mówi bardzo szybko, oczekuje on tego samego od nas. Mówienie wolno może go zirytować.
PAMIĘTAJ
Bądź miły, bez względu na to jakim tonem i językiem mówi do Ciebie rozmówca. Wybuchy gniewu nie pomogą Tobie i firmie w której pracujesz.
Nie bądź nachalny.
Nigdy nie mów swojemu klientowi że nie ma racji - powinieneś się liczyć z jego zdaniem i je szanować.
Uśmiechaj się przy wybieraniu numeru.
Dostosowuj się do potrzeb rozmówcy szybkością mówienia, głośność, ton, akcent i pauzy.
Rób notatki podczas rozmowy.
Okazuj przyjazne nastawienie.
Rób wrażenie osoby energicznej.
Najczęściej popełniane błędy w telefonicznej obsłudze klienta
Zbyt szybkie i częste ustalenia
Formułowanie zbyt długich i skomplikowanych zdań
Zbyt szybkie tempo wypowiedzi
Brak przerw w mówieniu
Niedbała dykcja
Nieodpowiedni ton
Parajęzyk yyy eee
Damian Wilpert
Przeczytaj artykuł związany ze sprzedażą:
Sposoby poszukiwania klientów
-
Najbliższe szkolenia
-
Szkolenia prowadzone w każdym tygodniu
Wystąpienia publiczne - indywidualnie 1x1 z trenerem
Cała Polska -
Szkolenia prowadzone w każdym tygodniu
Techniki sprzedaży i budowa pozytywnego wizerunku
Cała Polska -
Zapytaj o termin
Trener biznesu, certyfikowane szkolenie. Zawód przyszłości. 2 dni.
Cała Polska -
Pasja wystąpień. Kurs Wideo
Cały świat - Pokaż wszystkie