Powered by Smartsupp
Menu

Damian Wilpert - Wystąpienia publiczne, Prowadzenie imprez, konferansjer

 
 

Zarządzanie stresem według Wilperta

Zarządzanie stresem

1. Popracuj nad kondycją!

Ćwiczenia fizyczne wpływają pozytywnie na organizm, dotleniamy ciało i umysł, ja osobiście regularnie biegam i trenuje na siłowni, daje to czas na rozluźnienie i wyrzucenie negatywnych emocji, co powoduje duży spokój. 

2. Naucz się technik relaksacyjnych.

Zamknij oczy i dotleń ciało poprzez spokojny oddech, kontroluj wdech i wydech. Znajduję na to czas około 20 minut tygodniowo, działa super ponieważ mam wtedy czas wtedy tylko i wyłącznie dla siebie. 

3. Pij mniej kawy.

W odpowiedniej ilość kawa działa świetnie na nasz organizm, natomiast w sytuacji kiedy mamy za dużo kofeiny w naszym organizmie, to podwyższa się ciśnienie, co może mieć negatywne konsekwencje o podłożu emocjonalnym, kawa może doprowadzić do zachować wybuchowych i agresywnych. Mniej znaczy więcej. 

4. Odżywiaj się właściwie.

Słowo właściwe dla każdego może być inne, natomiast mając doświadczenie w rozmowach z dietetykiem a także przetestowaniu wielu pokarmów wartościowych i mniej wartościowych na sobie, wiem, że zbilansowane pokarmy mają ogromny wpływ na nasze samopoczucie i energie każdego dnia. Ważne aby zjadać takie posiłki, które dają siłę na cały dzień. 

Zawsze zaczynam posiłek od wartościowego śniadania pełnoziarnista bułka z indykiem, sałata z pomidorem i serem, do tego osobno 2 łyżki masła orzechowego, 2 x w tygodniu lub raz dla odmiany płatki i banan a także jajecznica. Posiłki mam przygotowane w trakcie całego dnia, zależy wszystko od dnia ( bułki podobnie jak przy śniadaniu, wafle ryżowe, gotowane mięso, warzywa i jogurty. Po powrocie do domu pożywny obiad. Posiłki staram się zjadać regularnie co 3, 3,5h. Na początku nie jest to łatwe, żeby wszystko kontrolować, natomiast wpadając w pozytywny nawyk nie macie spadków energetycznych, paliwo jest przez cały dzień i ma genialny wpływ na całodniową efektywność. 

5. Wypracuj lepsze nawyki zarządzania czasem.

Dobre zarządzanie czasem daje nam duży spokój w całym dniu, ja wykorzystuje przy planowaniu dnia telefon komórkowy lub kalendarz podręczny, spisuje wszystko co chce wykonać każdego dnia od rzeczy ważnych do mniej, natomiast to co jest zapisane to dla mnie święte i zawsze realizowane, są sytuację gdzie zostanie naruszony nasz grafik poprzez np. Niezaplanowane spotkanie itp. Natomiast co jest ważne, przy wypisywaniu listy do realizacji nie przesadzić z ilością, jeżeli wiemy, że czegoś nie jesteśmy w stanie zrobić w trakcie jednego dnia, trzeba zadanie rozłożyć na kilka etapów lub poprosić o pomoc innych. Kluczowe też jest to, żeby jednak nie odkładać spraw na duże rozbicia, bo wtedy nasza efektywność będzie z dnia na dzień coraz słabsza. 

6. Baw się. Miło spędzaj czas. Naładuj baterie.

Po pracy znajdź czas na rozrywkę, rozrywka może być połączona z punktem 1, znajdź coś idealnego dla siebie, dla jednych będzie to czas spędzony z rodziną, dla innych książka, szkolenia, dobry film lub słuchanie muzyki, natomiast zajmując się tylko i wyłącznie po pracy pracą, to może dojść do sytuacji w której zrobicie świetną karierę, natomiast pojawi się chaos, bo będzie brakowało harmonii.

Moja zasada jest taka: Pełna równowaga w życiu prywatnym i zawodowym, wtedy uważam, że jest pełne szczęście. 

7. Dużo śpij.

Dużo nie oznacza dla mnie powyżej 10h. Śpię około 6-8h dziennie, jednakże są dni w których narasta większe zmęczenie, to wtedy znajduję czas na drzemkę w ciągu dnia około 30min. - 1h. 

8. Uśmiechaj się częściej. Śmiej się. Humorem rozładowuj napięcie emocjonalne.

Śmiech działa rewelacyjnie na nasz oddech i całe ciało, śmiech jest doskonałą gimnastyką dla przepony, głównego mięśnia oddechowego, łączy klatkę piersiową z jamą brzuszną. Podczas śmiechu, przepona szybko oraz intensywnie masuje narządy jamy brzusznej. Śmiech powoduje wydzielanie się pozytywnych endorfin, śmiej się często, śmiej nawet z samego siebie.

Zalecane : 
- raz dziennie porządnie się śmiej, oglądając zabawne filmy, oglądając zabawne rysunki, rozmawiaj z ludźmi, którzy mają duże poczucie humoru, unikając ludzi toksycznych, bądź kreatywny i wymyślaj pomysły na rozluźnienie 

Śmiechem wzbudzasz sympatię

Pozytywne osoby łatwiej zjednują sobie ludzi. Są przyjaźnie nastawione do otoczenia, wydają się sympatyczniejsze i atrakcyjniejsze. Człowiek radosny wzbudza zaufanie, a jednym uśmiechem potrafi zarazić ludzi wokół. Przebywając w towarzystwie osób z poczuciem humoru, możemy się świetnie bawić, zapominając o codziennych troskach.

9. Codziennie dziękuj Bogu za to, co masz. Niech wdzięczność wejdzie Ci w nawyk.

Każdego dnia po przebudzeniu poświęcam kilka minut na modlitwę, 

10. Mów sobie miłe słowa.

Jedni nazywają to afirmacjami inni pozytywnymi myślami. Stosuj kiedykolwiek tylko chcesz i co ważne, sprawdź czy działa na Tobie:

przykłady:

Czuje się dobrze, jestem dobrze przygotowany, mam dużo energii, jestem radosny, daję dziś sobie prawo do błędów, chcę przeżyć dzisiejszy dzień jak najpełniej itp. 

Istotne jest aby siebie nie okłamywać gdy np. Jest przed tobą wystąpienie publiczne przed zarządem i nie przygotowałeś nawet minuty na przygotowanie własnego wystąpienia i powtarzając hasła, że jestem dobrze przygotowany to oszukujesz sam siebie, tego typu słowa mają wspomagać a nie okłamywać naszego umysłu. 

11. Żyj prościej.

Żyj prościej, konsumuj mniej, wydawaj mniej 
a nadwyżkę przeznaczaj na to Co cię rozwija a nie na to co Cię zniewala.


12. Wybaczaj. Pretensje są zbyt ciężkie, żeby je dźwigać.



Damian Wilpert
www.deaszkolenia.pl
www.deastudio.pl